16‏/08‏/2007

أكره الحساب

لست دائما أعرف وأستطيع
وأتحمل ويمكننى القرار
فمازلت أخشى الظلام وتراودنى أشباح
الطفولة وعفاريت الحواديت
ومازلت ألملم نفسى وأبكى بعيدًا عن الناس

..وأكره مسائل الحساب

هناك 4 تعليقات:

عندما انتهيت من صنع سفينتى..جف البحر يقول...

وانا كمان بكره الحساب جدا مع ذلك دخلت كلية تجارة
وبكره الحساب جدا ومع ذلك اتخصصت محاسبة مش إدارة
وبكره الحساب ولما اشتغلت او حاجة مسكت خزنة
وبكره الحساب واصحابى القريبين منى فى الشغل هما بتوع الحسابات
ولسة بردو زيك بخاف من حاجات كتير ومترددة بس بردو بحاول اعيش بجرأة شوية
وجنون احيانا

غير معرف يقول...

انا كمان لست من عشاق لغة الارقام و الحساب و تجديني اقف حائرة في ابسط العمليات الحسابية التى تزيد عن رقم عشرة و لازلت استخدم اصابع يدي و ايضا بستلف ارقام علشان اجمع لكني سعيدة بموقفي من الحساب و عملياته و برضا تام فنصيبه قد تم ترحيله الى لغة الحروف فانا من عشاق لغة الحروف و الكلمات و المشاعر فهمااكثر روعة و اعشق عشاق الكلمات ايضا - عشقي لها قديم و كرهي للحساب قديم اتذكر استاذ ايهاب - الله يمسيه بالخير - مدرس الرياضيات بالمرحلة الاعدادية كان دايما اقوله انا بحب الجبر جدا و كان هو يقولي لازم تحبي الهندسة كنت اقوله حب انت الجبر هو ارحم كتير انا كنت بحب بس جمله هـ.ط . ت يعني و هو المطلوب اثباته علشان بحس بس ان المسالة اتحلت
رجعتيني لايام جميلة كنت فيها بحب الجبر علشان استاذ ايهاب و بكره علشان هو حساب
سيبك الكلمات احلى كتير
همسة حب
ريهام

غير معرف يقول...

صباح الخير اولا :
سعدت بتواصلك مع كراكيب نهي
اما عن ميريت انا عندي وصفة اسهل انتي شوفي عايزة ايه من الدار و قوليلي
و انا اجيبه لحد عندك و هي فرصة اشوفك مش كدة اسهل
تحياتي اليكي في انتظار الرد
همسة حب
ريهام عنتر

إيمان يقول...

عزيزتى وصديقى فيفى
رغم إننا كبرنا إلا إننا مازلنا نصحب بعض أو كثير من مخاوفنا وضعفنا وسبحان الله أكثر الأشياء فى حياة بعض الناس كرها لهم مصاحبة لهم وعسى أن تكرهوا شيئا وهو خير لكم

عزيزتى ريهام آه من الحساب ولغة الأرقام...منذ الصغر وهى عاملة ليا قلق وتوتر من وقت ما كنت رقم 4 وانا فى الصف الأول الابتدائى مصرة أجره لأخر الصفحة
أما عن دار ميريت شكلى ما هصدق واقولك
بس مش عايز اتعبك وطبعا أتمنى تنورينى وأشوفك ومن فضلك حددى أمام الناس اللى شاهدة الزمان والمكان